Okiem menadżera

SMART – skuteczna metoda wyznaczania celów

Któż nie wyznaczył sobie celów? Prywatnych, zawodowych, tych mniejszych i tych większych? Wydaje się, że robi to większość z nas. Jednak okazuje się, że tylko 3% z tych wyznaczonych celów jest konsekwentnie realizowane i doprowadzane do końca. Pozostałe 97% „umiera śmiercią naturalną” niedługo po tym jak powstały. Powodów porażek w tym zakresie może być wiele, …

SMART – skuteczna metoda wyznaczania celów Czytaj dalej »

Niezbędnik managera – wybrane kompetencje w zarządzaniu zespołem

,Skuteczne zarządzanie zespołem to niezwykle wymagające zajęcie. Wymaga nie tylko szerokiej wiedzy specjalistycznej z danej branży, ale przede wszystkim wiedzy z zakresu psychologii, komunikacji, motywacji, świadomości potencjału swojego i innych. Wymaga świadomości własnych braków i ograniczeń oraz luk kompetencyjnych u współpracowników. W zarządzaniu zespołem przydają się także intuicja i wyczucie w relacjach z innymi. Dobry …

Niezbędnik managera – wybrane kompetencje w zarządzaniu zespołem Czytaj dalej »

różnice pokoleniowe, multipokoleniowość, pokolenie x, pokolenie y, pokolenie z, pokolenie baby boomers, millenialsi

Multipokoleniowość w zespole czyli różnice pokoleniowe w pracy

Czy zdajesz sobie sprawę, że w Twojej organizacji pracować mogą przedstawiciele aż 4 pokoleń?! Każda z tych grup w zupełnie inny sposób  komunikuje się, posiada inne umiejętności i kompetencje. Mało tego, charakteryzuje ją zupełnie odmienny sposób postrzegania świata, ma różne wartości i różny stosunek do zmian i nowych technologii. Multipokoleniowość. Brzmi przerażająco? Zupełnie niepotrzebnie, w …

Multipokoleniowość w zespole czyli różnice pokoleniowe w pracy Czytaj dalej »

Nie taki feedback straszny, jak go malują

Zarówno udzielanie jak i przyjmowanie informacji zwrotnej wymaga sporych kompetencji i pozytywnego nastawienia od obu stron. Mówiąc wprost: feedback nie jest rzeczą łatwą. Zasady udzielania informacji zwrotnej Feedback jest formą komunikacji, a więc wychodząc od jej podstaw należy zacząć od tego, że sposób przekazania informacji zwrotnej powinien być dostosowany do percepcji odbiorcy. Druga, istotna kwestia, …

Nie taki feedback straszny, jak go malują Czytaj dalej »

O wellbeingu i zdrowiu w pracy słów kilka.

Temat zdrowia i wellbeingu pracowników stał się bardzo popularnym tematem. W tym roku, jak nigdy przedtem firmy kładą nacisk na zdrowie pracowników obawiając się zwiększenia absencji spowodowanej przez COVID, jednocześnie uświadamiając sobie ogromne znaczenie wpływu zdrowia pracowników na organizację oraz poprawę efektywności. Ale czy podstawowe benefity są wystarczające? Pakiety opieki medycznej czy owoce na stołówkach …

O wellbeingu i zdrowiu w pracy słów kilka. Czytaj dalej »

Jak nie stracić zaufania w zespole?

Każdy manager chciałby, aby jego pracownicy byli zaangażowani, lojalni i efektywni. To zapewnia realizację zadań na wysokim poziomie i buduje autorytet managera w organizacji. Nie da się tego osiągnąć bez zbudowanego zaufania w zespole. A zaufanie jak wiadomo utracić jest bardzo łatwo, a odzyskać – niezwykle trudno. Jakie zachowania managera mogą doprowadzić do utraty zaufania …

Jak nie stracić zaufania w zespole? Czytaj dalej »

jak zrujnować spotkanie rekrutacyjne błędy rekrutacyjne błędy w rekrutacji 10 błędów w procesie rekrutacji

Jak w 10 krokach zrujnować spotkanie rekrutacyjne

Drogi Managerze, jeżeli do procesu rekrutacji w swoim zespole podchodzisz jak do przykrego obowiązku nie dziw się, że często kończy się on fiaskiem. Poniżej znajdziesz 10 najczęściej popełnianych błędów podczas spotkań rekrutacyjnych. Jeśli któreś z nich brzmią znajomo zastanów się czy nie czas zrewidować swoich działań i zastanowić nad efektywnością prowadzonych procesów. #1 spóźniasz się …

Jak w 10 krokach zrujnować spotkanie rekrutacyjne Czytaj dalej »

O budowaniu i utrzymywaniu motywacji w zespole

Założenie, że jedynym sposobem na  zmotywowania pracownika do bardziej efektywnej pracy są nagrody finansowe i premie – to błędne założenie. Oczywiście – pieniądze są istotne, bo nikt nie pracuje wyłącznie dla idei, ale ich rola jako czynnika motywacyjnego jest nieco przereklamowana. Jak powszechnie wiadomo motywacja finansowa przynosi oczekiwane efekty.  Efekty te są jednak bardzo krótkotrwałe. …

O budowaniu i utrzymywaniu motywacji w zespole Czytaj dalej »

Dlaczego warto „zarządzać czasem”?

Organizacja pracy i zarządzanie czasem mają z sobą bardzo wiele wspólnego, bo tylko dobra organizacja pracy stwarza warunki do efektywnego wykorzystania czasu. Za to zła organizacja pracy sprawia, że każda czynność zabiera więcej czasu niż powinna, a że dzieje się tak dzień za dniem – obniża się indywidualna efektywność, a rośnie frustracja. Złe lub całkowity …

Dlaczego warto „zarządzać czasem”? Czytaj dalej »

Kroki do skutecznego delegowania zadań

Śmiało można postawić tezę, że delegowanie zadań stanowi podstawę skutecznego zarządzania, a efektywnego managera poznaje się po tym jak dzieli się odpowiedzialnością, jednocześnie jej nie tracąc oraz po tym w jaki sposób deleguje zadania i jak rozdziela obowiązki. Mimo tego wielu managerów nadal obawia się przekazywania swoich kompetencji współpracownikom. Nie wiedzą czy warto, czy też …

Kroki do skutecznego delegowania zadań Czytaj dalej »