Okiem rekrutera

konkurencja CV; alternatywa dla CV; CV vs. LI

Profil na LinkedIn jako konkurencja dla klasycznego CV

To, że list motywacyjny już jakiś czas temu odszedł do lamusa nie jest dla nikogo specjalnym zaskoczeniem. Obecnie mało który pracodawca wymaga w procesie rekrutacji od kandydatów listu motywacyjnego. Jego funkcję i to z powodzeniem przejęło CV. Jak jednak zareagować na informację, że klasycznemu curriculum vitae także ostatnimi czasy wyrasta niezła konkurencja? Konkurencja dla CV …

Profil na LinkedIn jako konkurencja dla klasycznego CV Czytaj dalej »

Ukryty rynek pracy – klucz do zawodowego sukcesu

Jak wskazują badania, nawet do 80% ofert pracy nie trafia na popularne portale pracy. W związku z tym, tradycyjne metody poszukiwania pracy mogą nie być skuteczne. Aby znaleźć pracę marzeń należy poznać ukryty rynek pracy i sposoby na sprawne poruszanie się po nim. Czym jest ukryty rynek pracy? Zacznijmy od tego, co składa się na …

Ukryty rynek pracy – klucz do zawodowego sukcesu Czytaj dalej »

potencjał ; potencjał vs. doswiadczenie ; hire for potential

Potencjał vs. doświadczenie w rekrutacji

Kilka dni temu scrollując Linkedina natrafiłam na zdjęcie prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełeńskiego. Widniał pod nim podpis: Hire for potential not experience. Faktem jest, że to powiedzenie już dawno nie pasowało do kogoś tak mocno. Obecny prezydent Ukrainy z komika, osoby z ogromnym dystansem do siebie i rzeczywistości wyrósł na męża stanu. Bohatera, którego podziwiają i któremu kibicują …

Potencjał vs. doświadczenie w rekrutacji Czytaj dalej »

employer branding ; EB ; marka pracodawcy

Granice autentycznego Employer Branding 'u

Dbanie o markę pracodawcy to stosunkowo nowy trend biznesowy, którego potrzeba jest mocno związana ze zmianami na rynku pracy.  To swoisty ekosystem, w którym preferencje pracowników dyktują warunki ofert pracodawców. Mowa tu głównie o branżach takich jak IT, usługi wspólne (SSC/BPO), produkcja, logistyka, e-commerce. Employer Branding stał się więc obecnie bardzo chwytliwym hasłem i pozornie …

Granice autentycznego Employer Branding 'u Czytaj dalej »

LinkedIn; profil linkedin ; konto linkedin ; e-wizerunek

LinkedIn jako profesjonalne narzędzie do budowy e-wizerunku i szukania pracy.

LinkedIn to obecnie najpopularniejszy portal o charakterze zawodowym. Swoje konto na Li  posiada już ponad 500 milionów ludzi na całym świecie. Platforma jest też jednym z najchętniej używanych przez headhunterów narzędzi sourcingu. To wszystko sprawia, że dla coraz większej ilości kandydatów posiadanie profilu przestaje być kwestią wyboru, a powoli staje się koniecznością. Serwis ten znacznie …

LinkedIn jako profesjonalne narzędzie do budowy e-wizerunku i szukania pracy. Czytaj dalej »

Metoda (STAR) zadawania właściwych pytań rekrutacyjnych

W jednym z poprzednich wpisów starałam się Wam wyjaśnić dlaczego niektóre z Waszych rekrutacji kończą się fiaskiem, czyli wyborem niewłaściwego kandydata. Moim celem było uzmysłowienie Wam, jak ważne jest by proces rekrutacji rozpocząć od określenia kluczowych dla stanowiska kompetencji a następnie w czasie rozmów kwalifikacyjnych weryfikować ich posiadanie u kandydatów. Obiecałam również, że pokażę Wam …

Metoda (STAR) zadawania właściwych pytań rekrutacyjnych Czytaj dalej »

kompetencje ; siła kompetencji ;

Czemu rekrutuję złych kandydatów? Czyli o sile kompetencji.

Kiedyś zostałam poproszona przez znajomego o pomoc w przygotowaniu go do rozmowy kwalifikacyjnej, w sprawie pierwszej poważnej pracy. Zaproszenie na spotkanie dotyczyło pracy handlowca. Wiedząc już, że spotkanie rekrutacyjne poprowadzi kierownik regionalny bez wsparcia nikogo z HR-u założyłam, słusznie jak się zresztą okazało, że pytania jakie pojawią się na rozmowie będą dość sztampowe i przewidywalne. …

Czemu rekrutuję złych kandydatów? Czyli o sile kompetencji. Czytaj dalej »

feedback negatywny ; informacja zwrotna

Feedback negatywny w rekrutacji

 W poprzednim wpisie starałam się przekonać Was, że kluczowym argumentem na wątpliwość czy po zakończonym procesie rekrutacji należy dawać feedback jest szacunek do drugiego człowieka. Oczywiście nie zapominajmy, że za dawaniem informacji zwrotnej przemawia także wiele celów biznesowych. Jednak udzielanie jej niestety nie jest sprawą łatwą. Sama uważam to za jeden z najtrudniejszych elementów mojej …

Feedback negatywny w rekrutacji Czytaj dalej »

feedback ; your feedback matters ; informacja zwrotna

Czy warto poświęcać czas na feedback w rekrutacji?

Na początek zamieńmy się miejscami… Wyobraź sobie, że zostałeś zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną. W sumie to wcale nie szukasz nowej pracy ale firma, która do Ciebie zadzwoniła to jedna z tych którym się po prostu nie odmawia. Godzina spotkania sprawia, że musisz wziąć dzień wolny w pracy, a że odbędzie się ono w centrali w …

Czy warto poświęcać czas na feedback w rekrutacji? Czytaj dalej »