Okiem trenera

Dobry trener, czyli kto?

Ma wiedzę, potrafi ją przekazać, jest charyzmatyczny, potrafi stworzyć atmosferę służącą rozwojowi uczestników. Dodatkowo nie boi się pytań i jest wiarygodny – bazuje na własnym doświadczeniu, a nie tylko dostępnych podręcznikach. Tak to zdecydowanie kompetencje dobrego trenera. Kim jest dobry trener? Trener/szkoleniowiec to osoba, która dzięki swojej charyzmie i wysokim kompetencjom  z zakresu komunikacji potrafi …

Dobry trener, czyli kto? Czytaj dalej »

Uczenie się przez doświadczenie – cykl Kolba w praktyce trenerskiej

Uczenie się to dość złożony proces. Do tego bardzo indywidualny i zależny od wielu czynników – zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych. Człowiek dorosły uczy się inaczej niż dziecko. Należy zatem dobrze zaplanować proces uczenia się dorosłych, aby było ono efektywne i skuteczne. Jednym z modeli które do tego służą jest cykl Kolba. Modelopracowany przez profesora  …

Uczenie się przez doświadczenie – cykl Kolba w praktyce trenerskiej Czytaj dalej »

6 kroków do zwiększenia efektywności szkoleń.

Wyzwania, przed którymi stanęły organizacje tj. dopasowanie do sytuacji rynkowej, sprostanie zmianom otoczenia oraz trudności w pozyskaniu wykwalifikowanych pracowników powodują, że dla biznesu efektywność szkoleń zaczyna nabierać większego znaczenia. Szkolenia mogą wspierać organizacje w procesie wdrażania zmian, nowych standardów działania. Zamiast szukać pracowników na zewnątrz organizacji, warto zadbać o rozwój kompetencji pracowników wewnątrz poprzez szkolenia …

6 kroków do zwiększenia efektywności szkoleń. Czytaj dalej »

Miłe szkolenia początki

Jest takie powiedzenie: „nigdy nie masz drugiej szansy dobrze wypaść za pierwszym razem”. Dotyczy ono najczęściej budowania tzw. pierwszego wrażenia, ale moim zdaniem doskonale sprawdza się także w podejściu do szkoleń – a dokładnie, do zaplanowania takiego początku szkolenia, który będzie fundamentem dalszych, efektywnych działań. To od tego w jaki sposób zaczniemy, zależą dalsze etapy …

Miłe szkolenia początki Czytaj dalej »

Nie taki feedback straszny, jak go malują

Zarówno udzielanie jak i przyjmowanie informacji zwrotnej wymaga sporych kompetencji i pozytywnego nastawienia od obu stron. Mówiąc wprost: feedback nie jest rzeczą łatwą. Zasady udzielania informacji zwrotnej Feedback jest formą komunikacji, a więc wychodząc od jej podstaw należy zacząć od tego, że sposób przekazania informacji zwrotnej powinien być dostosowany do percepcji odbiorcy. Druga, istotna kwestia, …

Nie taki feedback straszny, jak go malują Czytaj dalej »

Traning on the job jako metoda rozwoju kompetencji

Traning on the job jest specyficzną formą pracy nad rozwojem kompetencji. Najczęściej stosuje się go do rozwijania kompetencji w zespołach handlowych, ale jest też często wykorzystywany w pracy coachów, którzy towarzyszą swoim Klientom w rozwoju ich kompetencji managerskich. Czy jest to skuteczne narzędzie? Moim zdaniem bardzo, ważne tylko, aby dobrze je zrozumieć i dobrze wdrożyć. …

Traning on the job jako metoda rozwoju kompetencji Czytaj dalej »